Spørsmål og svar

Forside / Service og support / Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Lurer du på noe? Nedenfor har vi samlet et utvalg av spørsmålene vi får fra ulike kunder i ulike temaer. Ta en titt, og se om du finner svaret på det du lurer på.

 

 

Garanti og reklamasjon

Hvordan rapporterer jeg mangler eller feil med ordren som jeg har fått levert?
Hvis du oppdager mangler eller feil med ordren som du har fått levert, vennligst gi oss beskjed så snart som mulig. Du kan gjøre dette ved å fylle ut service- og reklamasjonsskjemaet og sende den til hjelpemidler@varodd.no . For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon riktig så trenger vi at du sparer på emballasje, adresselapp og pallen til varene. Vi trenger også et bilde på skaden.
Hva gjør jeg med et fraktskadet hjelpemiddel?
Sjekk varene dine ved levering og noter eventuelle synlige skader på følgeseddelen. Du har rett til å be sjåføren som leverer varene om å vente mens du sjekker varene dine. Hvis du kan se skader på varene eller emballasjen, ber vi deg signere sjåførdokumentasjonen i samsvar med dette og deretter kontakter oss for å gi oss beskjed så snart som mulig.
Hvilken garanti har hjelpemidlene?
Alle hjelpemidler følger garantien som er satt fra produsenten av produktene.

Montering, service og reperasjon

Får man alltid en bruksanvisning på norsk?
Ja, bruksanvisning på norsk leveres alltid sammen med produktet. Du kan også laste ned eller lese den på vår hjemmeside eller på www.hjelpemiddeldatabasen.no
Hvor finner jeg manualer og annen teknisk dokumentasjon?
Søk etter produktet ditt i søkefeltet på nettsiden vår og logg inn på produktsiden. Da vil du få en oversikt over alle tekniske dokumenter til dette produktet som nedlastbare PDF-filer. Du kan opprette en bruker her. Finner du ikke hjelpemiddelet på nettsiden vår? Da er det nok utgått. Ta kontakt med kundeservice på hjelpemidler@varodd.no.
Kan jeg kjøpe reservedeler fra dere?
Ja, vi kan hjelpe deg med bestilling av reservedeler til de fleste hjelpemidlene våre. Send e-post for pris og tilgjengelighet på den delen du trenger. Ved å reparere hjelpemiddelet ditt varer produktet lengre – og det er bra for miljøet! Hvis du trenger en reservedel til et produkt som er utlånt fra Hjelpemiddelformidlingen, så må delen bestilles gjennom gjeldene NAV hjelpemiddelsentral.
Er det mulig å tegne serviceavtale hos dere?
Ja. Et hjelpemiddel er skapt for å brukes. Med serviceavtale kan du være trygg på at hjelpemiddelet ditt vedlikeholdes i samsvar med vårt serviceprogram. Ønsker du å bestille eller usikker på om du allerede har en serviceavtale med Varodd Velferdsteknologi? Kontakt oss på hjelpemidler@varodd.no.

Innlogging

Hvordan oppretter jeg en bruker?
Du kan enkelt registrere en bruker ved å klikke her.
Jeg får ikke aktivert brukeren min
Når du har registrert en brukerkonto hos oss vil det bli foretatt en manuell verifikasjon av kontoen før den er aktivert for tilgang til teknisk dokumentasjon. Dersom dette tar mer enn 2 arbeidsdager kan du gjerne ringe oss.
Jeg får ikke logget inn. Hva kan være galt?
Dersom du får en feilmelding kan du sende denne til oss på e-post og forklare problemet. Hvis du har mulighet til å legge ved et skjermbilde så hjelper det oss å kunne behandle saken enda fortere. Dersom du har glemt passordet ditt kan du klikke her.
Kan jeg endre passordet mitt?
Du kan endre passordet ditt ved å klikke her. Dersom du har glemt passordet ditt kan du klikke her.

Webinar

Hvordan melder jeg meg på et webinar?
Her ser du en oversikt over alle kommende webinarer du kan delta på. Ved å klikke deg videre på et bestemt webinar får du mer informasjon om hva det gjeldene webinaret handler om. Du finner også en lenke til påmeldingsskjemaet på den aktuelle webinarsiden.
Hvordan blir jeg med på webinaret?
Når du har meldt deg på et webinar, vil du få en bekreftelse på e-post. Rett før webinaret starter vil du også få en påminnelse. I e-posten er det en lenke du må klikke på for å komme til nettsiden der webinaret vises.
Jeg finner ikke registreringslenken eller har ikke fått e-post
Dersom du ikke finner Teams-lenken eller ikke har fått e-post er det aller enklest å melde deg på en gang til, da vil du få tilsendt en ny lenke. Får du ikke den heller kan du kontakte oss på e-post webinar@varodd.no, så hjelper vi deg videre.
Får jeg et opptak av webinaret?
Det blir ikke gjort opptak av våre webinarer i sanntid. Vi har denne rutinen med tanke på personvern. Vi ønsker å sikre tett dialog mellom foredragsholder og deltakere, og vi har alltid et mål om at man alle skal få svar på det man lurer på. Alle er derfor velkomne til å komme med innspill og stille spørsmål i etterkant av webinaret. Alternativt kan spørsmål også sendes oss i forkant.

Andre spørsmål

Jeg ønsker å melde meg på eller av nyhetsbrevet. Hvordan gjør jeg dette?
Du kan finne påmelding til nyhetsbrev nederst på forsiden vår. Der fyller du inn din e-post og trykker på «Meld på». Man kan enkelt melde seg av våre nyhetsbrev ved å trykke på lenken nederst i e-posten: «Du kan når som helst melde deg av ved å klikke her for å avslutte abonnementet».
Selger dere hjelpemidler til privatpersoner?
Ja, det gjør vi. Alle produktene kan kjøpes – så ta kontakt med oss via e-post eller telefon. Du kan også kjøpe et utvalg av våre hjelpemidler på vår hjemmeside for privatforbrukere: www.hverdagshjelpemidler.no.
Har dere en produktkatalog?
Ja, det har vi. Du kan enkelt laste den ned som pdf eller få tilsendt en fysisk versjon ved å klikke her.